8 Οκτωβρίου 2012

ΤΕΡΜΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ. ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ.

Τα μαζικά κοψίματα των τελευταίων εξεταστικών, οι αυθαιρεσίες των καθηγητών κατά την διάρκεια εξέτασης, επιτήρησης, διδασκαλίας κτλ. και τα θέματα που προκύπτουν …από την φαντασία των καθηγητών συγκροτούν μια κατάσταση που τείνει να γίνει καθημερινότητα στη ζωή του φοιτητή. Πίσω από όλα αυτά, δεν κρύβονται οι ανασφάλειες και τα κόμπλεξ των καθηγητών (ΜΟΝΟ), αλλά κρύβεται μια συστημική επιδίωξη για την διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου εργαζομένου, πειθήνιου  ευέλικτου και έρμαιο των αναγκών της αγοράς. Σε συνδυασμό με την μετάλλαξη του σημερινού πανεπιστημίου (ν. Διαμαντοπούλου), που κυριαρχεί το αυταρχικό μοντέλο (κατάργηση ασύλου κλπ) και η επιχειρηματικοποίηση των όρων λειτουργίας του το πρότυπο του υποταγμένου και υπάκουου φοιτητή είναι κυρίαρχο. Το πρότυπο αυτό αναλαμβάνουν να μας το διδάξουν με περισσή ευκολία οι καθηγητές, οι πρόεδροι, οι πρυτάνεις κλπ. 
Εμείς από την σκοπιά μας επιδιώκουμε να σπάσουμε αυτή την λογική στην πράξη με σκοπό να μην γίνουμε οι σύγχρονοι δούλοι που το σύστημα έχει ανάγκη για να αναπαράγεται. Είναι ζητούμενο οι ίδιοι οι φοιτητές να ορθώσουν το ανάστημα τους και να μην επιτρέπουν αυθαιρεσίες την ώρα της εξέτασης και πρακτικές που θυμίζουν… ντετέκτιβ. Επίσης οφείλουμε να αμφισβητήσουμε την αυθεντία του κάθε καθηγητή στον τρόπο εξέτασης. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί από τους καθηγητές κάνουν «λάθη» την ώρα του μαθήματος όπου κάτι το αντίστοιχο στην εξέταση θα ήταν μοιραίο… Θεωρούμε ότι οι ίδιοι οι φοιτητές πρέπει να έχουν λόγο για τον τρόπο με τον οποίο θα εξετάζονται, θα έρχονται σε επαφή με την γνώση και την επιστήμη και θα σπουδάζουν...Προτείνουμε λοιπόν ένα πλαίσιο διεκδικήσεων που αφορούν τον τρόπο εξέτασης, βαθμολόγησης και ρυθμών σπουδών. Οι διεκδικήσεις αυτές δεν εκτιμούμε ότι θα ανατρέψουν την λογική που γεννα την ανάγκη για εντατικοποίηση και πειθάρχηση του συστήματος αλλά θα βάλλουν ένα φρένο στα σχέδια τους. Παρόλα αυτά τα αιτήματα αυτά θα συμβάλλουν στην βελτίωση της καθημερινότητάς μας. 
Προκειμένου να συμβάλουμε στην ανακοπή αυτής της προσπάθειας από την πλευρά των καθηγητών, προέδρων κλπ προτείνουμε τα εξής: 
1. Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών και εξέτασης. Όχι στις υποχρεωτικές παρακολουθήσεις εργαστηρίων που δεσμεύουν τους φοιτητές στην τελική εξέταση των μαθημάτων και δεν λειτουργούν βοηθητικά στην διαμόρφωση του τελικού βαθμού. 
2. Όχι στα μαζικά κοψίματα (στην περίπτωση που αποτύχει το 60% των εξεταζόμενων σε ένα μάθημα απαιτούμε τη διαμόρφωση αναλογικής βάσης, βάσει του παραπάνω ποσοστού). 
3. Ύπαρξη σαφούς και καθορισμένης ύλης που θα αντιστοιχεί στα θέματα των εξετάσεων. 
4. Θέσπιση και κατοχύρωση της επί πτυχίω εξεταστικής χωρίς όριο μαθημάτων. 5. Καμία λογική ρεβανσισμού και ποινικοποίησης της πολιτικής δράσης των φοιτητών, ειδικά σε περιπτώσεις εναντίωσης στη καθηγητική αυθαιρεσία. 


Καλούμε σε εγρήγορση το σύλλογο βάσει των παραπάνω διεκδικήσεων και σε παράσταση διαμαρτυρίας στον πρόεδρο του τμήματος Μπέσκο καθώς και στους καθηγητές Καράμπαλη, Μαναριώτη και Καλλέρη οι οποίοι έχουν δώσει δείγματα γραφής με τα έργα και τις πράξεις του.